ANKDAMMENS FÖRSKOLA
BRASTAD

Så arbetar vi på Ankdammen

Barnen är indelade i tre åldersgrupper och personalen ansvarar för var sin grupp. De anställda planerar verksamheten gemensamt och arbetar efter olika teman som t ex havet eller hösten.

Vi är medlemmar i Friluftsfrämjandet och har Knopp, Knytte och Mulleverksamhet. Detta betyder att vi är mycket ute i skogen. Vi lär oss att vara rädda om naturen, vi övar motorik, leker och ibland äter vi lunch där.

Vi strävar efter att ha en god samverkan mellan hem och förskola, vilket sker vid lämning och hämtning, utvecklingssamtal, "drop-in-verksamhet”, gemensamma högtider där barnen uppträder mm.

Eftersom vår förskola dessutom är ett föräldrakooperativ, hjälps alla föräldrar åt och är delaktiga i beslut som fattas. På så sätt får föräldrarna en god inblick i sina barns vardag på förskolan.